ລາຍງານປະຈຳປີ 2014 ຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດສະຫະລັດ
ຍັງຈັດ ສປປ ລາວເຂົ້າໄວ້ໃນກຸ່ມທີ 2 ຫຼື Tiers 2 ຂອງຈໍານວນທັງ
ໝົດ 3 ກຸ່ມ ຊຶ່ງກຸ່ມທີ 2 ນີ້ ແມ່ນໝາຍເຖິງພວກປະເທດ ທີ່ຍັງຕ້ອງ
ຖືກຕິດຕາມສິ້ງຊອມເບິ່ງຢູ່.
ຍັງຈັດ ສປປ ລາວເຂົ້າໄວ້ໃນກຸ່ມທີ 2 ຫຼື Tiers 2 ຂອງຈໍານວນທັງ
ໝົດ 3 ກຸ່ມ ຊຶ່ງກຸ່ມທີ 2 ນີ້ ແມ່ນໝາຍເຖິງພວກປະເທດ ທີ່ຍັງຕ້ອງ
ຖືກຕິດຕາມສິ້ງຊອມເບິ່ງຢູ່.
ລາວເປັນທັງ ແຫຼ່ງທີ່ມາ ທາງຜ່ານ ແລະປາຍທາງ
ລາຍງານຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດສະຫະລັດ ເວົ້າວ່າ ສປປ ລາວ ແມ່ນເປັນແຫຼ່ງທີ່
ມາ ແລະກໍເປັນທັງທາງຜ່ານ ພ້ອມທັງປາຍທາງ ແຕ່ໃນຂອບເຂດທີ່ຫຼຸດລົງມາ ຂອງພວກ
ແມ່ຍິງເດັກນ້ອຍ ແລະຊາຍໜຸ່ມທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອ ຂອງການຄ້າປະເວນີ ແລະຕົກຢູ່ໃນສະ
ພາບຖືກບີບບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ. ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດຢູ່ລາວມັກຈະ
ເປັນພວກທີ່ພາກັນໄປຊອກຫາວຽກການເຮັດຢູ່ໃນຕ່າງປະເທດຊຶ່ງໃນບາງຄັ້ງແມ່ນໄດ້ຮັບ
ຄວາມຊ່ອຍເຫຼືອຈາກພວກນາຍໜ້າທີ່ຮຽກເອົາຄ່າທຳນຽມສູງ ຊຶ່ງກຸ່ມຄົນເຫຼົ່ານີ້ໄດ້ປະເຊີນ
ກັບສະພາບຖືກບີບບັງຄັບສວຍໃຊ້ ດ້ວຍຄວາມບໍ່ສະໝັກໃຈ ຫຼັງຈາກເຂົາເຈົ້າໄປຮອດປະ
ເທດປາຍທາງແລ້ວ ສ່ວນໃຫຍ່ກໍແມ່ນປະເທດໄທ. ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອ ຈຳນວນຫລາຍ ໂດຍ ສະເພາະແມ່ນພວກແມ່ຍິງ ແລະເດັກຍິງ ໄດ້ຖືກສວຍໃຊ້ຢູ່ໃນອຸດສາຫະກຳການຄ້າ ປະເວນີຂອງໄທ ແລະບາງຄັ້ງ ກໍຖືກບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ ເປັນຄົນຮັບໃຊ້ ຢູ່ຕາມບ້ານເຮືອນ ຢູ່ຕາມໂຮງງານຕັດຫຍິບ ຫລືອຸດສາຫະກຳການກະເສດ ຊຶ່ງມີຮວມທັງ ພວກເດັກຍິງອາຍຸ ພຽງແຕ່ 11 ຫລື 12 ປີ ແຕ່ກໍມີຈຳນວນ ບໍ່ຫລາຍປານໃດ. ສ່ວນພວກຊາຍໜຸ່ມ ແລະເດັກ ນ້ອຍຜູ້ຊາຍລາວ ກໍໄດ້ຕົກຢູ່ໃນສະພາບ ຖືກບີບບັງຄັບ ໃຊ້ແຮງງານ ໂດຍສະເພາະແລ້ວ ແມ່ນໃນອຸດສາຫະກຳປະມົງ ການກໍ່ສ້າງແລະການກະເສດເຊັ່ນຟາມລ້ຽງເປັດຂອງໄທເປັນ ຕົ້ນ. ບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງທີ່ບໍ່ຂຶ້ນກັບລັດຖະບານ ລາຍງານວ່າ ມີກຸ່ມບຸກຄົນໄດ້ສະເໜີຈັດ ແຈງການບໍລິການຂົນສົ່ງ ໃກ້ຊາຍແດນໄທ ເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະດວກ ໃນການສວຍໃຊ້ ແຮງງານເສດຖະກິດເຫຼົ່ານີ້ ເຂົ້າໃນການບີບບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານຫລືການຄ້າປະເວນີໃນປະ ເທດໄທ. ຍິ່ງໄປກວ່ານັ້ນ ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອ ຂອງການຄ້າມະນຸດຈຳນວນນຶ່ງອາດຮວມ
ຢູ່ໃນຈຳນວນພວກຄົນງານ 17,000 ກວ່າຄົນ ທີ່ຖືກເນລະເທດຫຼືສົ່ງກັບຈາກໄທ ໂດຍບໍ່ມີ ໜັງສືຢ່າງເປັນທາງການ ທີ່ມັກຈະຖືກສົ່ງກັບຄືນໄປລາວ ໂດຍທາງເຮືອ ຂ້າມແມ່ນໍ້າຂອງ
ນັ້ນ. ບາງຄັ້ງພວກຂັບລົດຕູ້ນ້ອຍ ໄດ້ໄປລັດພໍ້ພວກຄົນງານເຫລົ່ານີ້ ເວລາເຂົາເຈົ້າຖືກສົ່ງ ກັບຄືນໄປຮອດລາວ ແລະຈັດແຈງອຳນວຍຄວາມສະດວກເພື່ອສົ່ງເຂົາເຈົ້າກັບຄືນເຂົ້າໄປ ໃນໄທໃໝ່. ມີແມ່ຍິງແລະເດັກຍິງລາວ ຈຳນວນນ້ອຍໆຈຸນຶ່ງໄດ້ຖືກຂາຍໄປເປັນເຈົ້າສາວຢູ່ ຈີນແລະເກົາຫຼີໃຕ້ ຊຶ່ງໃນເວລາຕໍ່ມາ ກໍຖືກບັງຄັບ ໃຫ້ຄ້າປະເວນີ. ນອກນັ້ນ ຍັງມີພວກແມ່ ຍິງລາວຈຳນວນນຶ່ງ ໄດ້ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າປະເວນີ ຢູ່ມາເລເຊຍແລະບາງທີອາດຢູ່ອິນ ໂດເນເຊຍນຳດ້ວຍ. ມີຈໍານວນທີ່ບໍ່ຫຼາຍປານໃດ ໄດ້ຕົກເປັນເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດ ຢູ່ ຫວຽດນາມ.
ມາ ແລະກໍເປັນທັງທາງຜ່ານ ພ້ອມທັງປາຍທາງ ແຕ່ໃນຂອບເຂດທີ່ຫຼຸດລົງມາ ຂອງພວກ
ແມ່ຍິງເດັກນ້ອຍ ແລະຊາຍໜຸ່ມທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອ ຂອງການຄ້າປະເວນີ ແລະຕົກຢູ່ໃນສະ
ພາບຖືກບີບບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ. ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດຢູ່ລາວມັກຈະ
ເປັນພວກທີ່ພາກັນໄປຊອກຫາວຽກການເຮັດຢູ່ໃນຕ່າງປະເທດຊຶ່ງໃນບາງຄັ້ງແມ່ນໄດ້ຮັບ
ຄວາມຊ່ອຍເຫຼືອຈາກພວກນາຍໜ້າທີ່ຮຽກເອົາຄ່າທຳນຽມສູງ ຊຶ່ງກຸ່ມຄົນເຫຼົ່ານີ້ໄດ້ປະເຊີນ
ກັບສະພາບຖືກບີບບັງຄັບສວຍໃຊ້ ດ້ວຍຄວາມບໍ່ສະໝັກໃຈ ຫຼັງຈາກເຂົາເຈົ້າໄປຮອດປະ
ເທດປາຍທາງແລ້ວ ສ່ວນໃຫຍ່ກໍແມ່ນປະເທດໄທ. ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອ ຈຳນວນຫລາຍ ໂດຍ ສະເພາະແມ່ນພວກແມ່ຍິງ ແລະເດັກຍິງ ໄດ້ຖືກສວຍໃຊ້ຢູ່ໃນອຸດສາຫະກຳການຄ້າ ປະເວນີຂອງໄທ ແລະບາງຄັ້ງ ກໍຖືກບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ ເປັນຄົນຮັບໃຊ້ ຢູ່ຕາມບ້ານເຮືອນ ຢູ່ຕາມໂຮງງານຕັດຫຍິບ ຫລືອຸດສາຫະກຳການກະເສດ ຊຶ່ງມີຮວມທັງ ພວກເດັກຍິງອາຍຸ ພຽງແຕ່ 11 ຫລື 12 ປີ ແຕ່ກໍມີຈຳນວນ ບໍ່ຫລາຍປານໃດ. ສ່ວນພວກຊາຍໜຸ່ມ ແລະເດັກ ນ້ອຍຜູ້ຊາຍລາວ ກໍໄດ້ຕົກຢູ່ໃນສະພາບ ຖືກບີບບັງຄັບ ໃຊ້ແຮງງານ ໂດຍສະເພາະແລ້ວ ແມ່ນໃນອຸດສາຫະກຳປະມົງ ການກໍ່ສ້າງແລະການກະເສດເຊັ່ນຟາມລ້ຽງເປັດຂອງໄທເປັນ ຕົ້ນ. ບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງທີ່ບໍ່ຂຶ້ນກັບລັດຖະບານ ລາຍງານວ່າ ມີກຸ່ມບຸກຄົນໄດ້ສະເໜີຈັດ ແຈງການບໍລິການຂົນສົ່ງ ໃກ້ຊາຍແດນໄທ ເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະດວກ ໃນການສວຍໃຊ້ ແຮງງານເສດຖະກິດເຫຼົ່ານີ້ ເຂົ້າໃນການບີບບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານຫລືການຄ້າປະເວນີໃນປະ ເທດໄທ. ຍິ່ງໄປກວ່ານັ້ນ ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອ ຂອງການຄ້າມະນຸດຈຳນວນນຶ່ງອາດຮວມ
ຢູ່ໃນຈຳນວນພວກຄົນງານ 17,000 ກວ່າຄົນ ທີ່ຖືກເນລະເທດຫຼືສົ່ງກັບຈາກໄທ ໂດຍບໍ່ມີ ໜັງສືຢ່າງເປັນທາງການ ທີ່ມັກຈະຖືກສົ່ງກັບຄືນໄປລາວ ໂດຍທາງເຮືອ ຂ້າມແມ່ນໍ້າຂອງ
ນັ້ນ. ບາງຄັ້ງພວກຂັບລົດຕູ້ນ້ອຍ ໄດ້ໄປລັດພໍ້ພວກຄົນງານເຫລົ່ານີ້ ເວລາເຂົາເຈົ້າຖືກສົ່ງ ກັບຄືນໄປຮອດລາວ ແລະຈັດແຈງອຳນວຍຄວາມສະດວກເພື່ອສົ່ງເຂົາເຈົ້າກັບຄືນເຂົ້າໄປ ໃນໄທໃໝ່. ມີແມ່ຍິງແລະເດັກຍິງລາວ ຈຳນວນນ້ອຍໆຈຸນຶ່ງໄດ້ຖືກຂາຍໄປເປັນເຈົ້າສາວຢູ່ ຈີນແລະເກົາຫຼີໃຕ້ ຊຶ່ງໃນເວລາຕໍ່ມາ ກໍຖືກບັງຄັບ ໃຫ້ຄ້າປະເວນີ. ນອກນັ້ນ ຍັງມີພວກແມ່ ຍິງລາວຈຳນວນນຶ່ງ ໄດ້ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າປະເວນີ ຢູ່ມາເລເຊຍແລະບາງທີອາດຢູ່ອິນ ໂດເນເຊຍນຳດ້ວຍ. ມີຈໍານວນທີ່ບໍ່ຫຼາຍປານໃດ ໄດ້ຕົກເປັນເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດ ຢູ່ ຫວຽດນາມ.
ຂະນະດຽວກັນ ກໍມີລາຍງານວ່າ ລາວໄດ້ກາຍເປັນທາງຜ່ານຫຼາຍຂຶ້ນນັບມື້ສຳລັບພວກແມ່ ຍິງ ແລະເດັກຍິງຫວຽດນາມ ແລະຈີນ ທີ່ຖືກບັງຄັບ ໃຫ້ຄ້າປະເວນີ ແລະຖືກບັງຄັບໃຊ້ແຮງ ງານ ຢູ່ໃນບັນດາປະເທດເພື່ອນບ້ານ ໂດຍສະເພາະ ຢູ່ໃນໄທ. ບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງທ້ອງ
ຖິ່ນ ໄດ້ສະແດງຄວາມເປັນຫ່ວງວ່າ ຊາວໜຸ່ມແລະແມ່ຍິງຫວຽດນາມຈຳນວນນຶ່ງ ເຮັດວຽກ
ຢູ່ໃນເຂດຕັດໄມ້ ຊຶ່ງສ່ວນໃຫຍ່ເປັນບ່ອນຕັດໄມ້ທີ່ຜິດກົດໝາຍ ແລະຢູ່ໃນເຂດກໍ່ສ້າງເລາະ ຕາມຊາຍແດນລາວຫວຽດນາມ ອາດໄດ້ເປັນເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດ. ຍັງມີຂໍ້ມູນໜ້ອຍຫລາຍ ກ່ຽວກັບຂອບເຂດຂອງການຄ້າມະນຸດຢູ່ພາຍໃນລາວ ແຕ່ພວກແມ່ຍິງແລະເດັກຍິງ ຫວຽດນາມ ແລະຈີນຈໍານວນນຶ່ງ ຕະຫລອດທັງເດັກຍິງແລະເດັກຊາຍຈາກລາວເອງໄດ້ຕົກ ເປັນເຫຍື່ອການຄ້າປະເວນີ ຢູ່ພາຍໃນປະເທດ ຊຶ່ງປົກກະຕິແລ້ວແມ່ນຢູ່ໃກ້ໆກັບເຂດຊາຍ ແດນ ບ່ອນຫລິ້ນກາຊີໂນ ຫລືເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ຫລື ຢູ່ຕາມຫົວເມືອງໃຫຍ່ໆ ຊຶ່ງລາຍ ງານຂ່າວເວົ້າວ່າ ເພື່ອສະໜອງຄວາມຕ້ອງການ ພວກແຮງງານຍ້າຍຖິ່ນຖານ ແລະຄວາມ ຕ້ອງການດ້ານເພດຂອງນັກທ່ອງທ່ຽວຊາວເອເຊຍ.
ຖິ່ນ ໄດ້ສະແດງຄວາມເປັນຫ່ວງວ່າ ຊາວໜຸ່ມແລະແມ່ຍິງຫວຽດນາມຈຳນວນນຶ່ງ ເຮັດວຽກ
ຢູ່ໃນເຂດຕັດໄມ້ ຊຶ່ງສ່ວນໃຫຍ່ເປັນບ່ອນຕັດໄມ້ທີ່ຜິດກົດໝາຍ ແລະຢູ່ໃນເຂດກໍ່ສ້າງເລາະ ຕາມຊາຍແດນລາວຫວຽດນາມ ອາດໄດ້ເປັນເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດ. ຍັງມີຂໍ້ມູນໜ້ອຍຫລາຍ ກ່ຽວກັບຂອບເຂດຂອງການຄ້າມະນຸດຢູ່ພາຍໃນລາວ ແຕ່ພວກແມ່ຍິງແລະເດັກຍິງ ຫວຽດນາມ ແລະຈີນຈໍານວນນຶ່ງ ຕະຫລອດທັງເດັກຍິງແລະເດັກຊາຍຈາກລາວເອງໄດ້ຕົກ ເປັນເຫຍື່ອການຄ້າປະເວນີ ຢູ່ພາຍໃນປະເທດ ຊຶ່ງປົກກະຕິແລ້ວແມ່ນຢູ່ໃກ້ໆກັບເຂດຊາຍ ແດນ ບ່ອນຫລິ້ນກາຊີໂນ ຫລືເຂດເສດຖະກິດພິເສດ ຫລື ຢູ່ຕາມຫົວເມືອງໃຫຍ່ໆ ຊຶ່ງລາຍ ງານຂ່າວເວົ້າວ່າ ເພື່ອສະໜອງຄວາມຕ້ອງການ ພວກແຮງງານຍ້າຍຖິ່ນຖານ ແລະຄວາມ ຕ້ອງການດ້ານເພດຂອງນັກທ່ອງທ່ຽວຊາວເອເຊຍ.
ລາຍງານຂອງກະຊວງຕ່າງປະເທດສະຫະລັດ ເວົ້າວ່າ ລັດຖະບານລາວບໍ່ໄດ້ປະຕິບັດຢ່າງ ຄົບຖ້ວນ ຕາມມາດຕະຖານຂັ້ນຕໍ່າສຸດ ໃນການລຶບລ້າງການຄ້າມະນຸດ ແຕ່ແນວໃດກໍຕາມ ລາວກໍກໍາລັງດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມ ທີ່ສຳຄັນ ເພື່ອໃຫ້ບັນລຸມາດຕະຖານດັ່ງກ່າວ. ລັດ ຖະບານລາວໄດ້ສືບຕໍ່ດຳເນີນຄະດີແລະຕັດສິນລົງໂທດພວກຄ້າມະນຸດແລະໃຫ້ການຊ່ອຍ ເຫຼືອໄລຍະສັ້ນ ແກ່ພວກເຄາະຮ້າຍຈຳນວນນຶ່ງ ໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນອີງໃສ່ການຊ່ອຍເຫຼືອ ຈາກອົງການຊ່ອຍເຫຼືອລ້າຕ່າງປະເທດ. ເຖິງແມ່ນໄດ້ມີນຳໃຊ້ມາດຕະການເຫຼົ່ານີ້ກໍຈິງ ແຕ່ ລັດຖະບານລາວກໍບໍ່ສະແດງໃຫ້ເຫັນ ເຖິງຫຼັກຖານໃນການດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມເພີ້ມ ຂຶ້ນໂດຍລວມໃນການປາບປາມການຄ້າມະນຸດ ນັບແຕ່ການລາຍງານເທື່ອກ່ອນດ້ວຍເຫດ ນີ້ລາວຈຶ່ງໄດ້ຖືກຈັດເຂົ້າໄວ້ໃນບັນຊີກຸ່ມທີ 2 ຂອງບັນດາປະເທດທີ່ຍັງຖືກຕິດຕາມສິ້ງຊອມ ເບິ່ງ.
ລາຍງານ ຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດ ເວົ້າວ່າ ລັດຖະບານລາວ ບໍ່ໄດ້ໃຫ້ລາຍລະອຽດ ກ່ຽວກັບຄະດີຕ່າງໆເພື່ອສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າທຸກຄະດີທີ່ມີລາຍງານນັ້ນພົວພັນກັບການຄ້າ ມະນຸດ. ລັດຖະບານລາວແມ່ນໄດ້ກາງຕໍ່ເກືອບວ່າທັງໝົດນຳອົງການຈັດຕັ້ງທ້ອງຖິ່ນແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງນາໆຊາດ ກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂຄງການຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດຢູ່ ໃນລາວ. ລັດຖະບານບໍ່ໄດ້ລາຍງານ ການລະບຸໂຕພວກເຄາະຮ້າຍ ທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການ ຄ້າມະນຸດໃດໆ ແລະສະຖິຕິຂອງທາງການ ແມ່ນປະກອບດ້ວຍ ພວກເຄາະຮ້າຍທີ່ຖືກລະ ບຸໂຕ ໂດຍເຈົ້າໜ້າທີ່ ຫລືອົງການຈັດຕັ້ງຕ່າງໆ ຢູ່ປະເທດໄທ. ການທີ່ລັດຖະບານລາວຍັງ
ສືບຕໍ່ ບໍ່ຮັບຮອງເອົາ ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ກັບບັນດາອົງການຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ໂດຍໄວນັ້ນ ໄດ້ເປັນອຸບປະສັກຖ່ວງດຶງຕໍ່ປະສິດທິຜົນໂດຍລວມຂອງວຽກງານຕໍ່ຕ້ານການ ຄ້າມະນຸດຢູ່ໃນປະເທດລາວ.
ສືບຕໍ່ ບໍ່ຮັບຮອງເອົາ ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ກັບບັນດາອົງການຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ໂດຍໄວນັ້ນ ໄດ້ເປັນອຸບປະສັກຖ່ວງດຶງຕໍ່ປະສິດທິຜົນໂດຍລວມຂອງວຽກງານຕໍ່ຕ້ານການ ຄ້າມະນຸດຢູ່ໃນປະເທດລາວ.
ການດຳເນີນຄະດີ ແລະການລົງໂທດ
ໃນເລື້ອງການລົງໂທດພວກຄ້າມະນຸດນັ້ນ ລາຍງານຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດສະຫະ
ລັດເວົ້າວ່າ ລັດຖະບານໄດ້ດຳເນີນຄະດີ ແລະລົງໂທດພວກມີຄວາມຜິດ ໃນລະດັບພໍປານ
ກາງ. ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ຫ້າມ ທຸກຮູບແບບຂອງການຄ້າມະນຸດ ດ້ວຍການດັດແປງແກ້
ໄຂມາດຕາ 134 ຂອງກົດໝາຍອາຍາສະບັບປີ 2006 ຊຶ່ງໄດ້ລະບຸໂທດຈຳຄຸກຕັ້ງແຕ່ 5 ປີ
ເຖິງຕະຫຼອດຊີວິດ ການປັບໃໝທຽບເທົ່າກັບ 1,250 ໂດລາຫາ 12,500 ໂດລາແລະການ ຢຶດຊັບສິນ ຊຶ່ງຖືວ່າໜັກພໍ ແລະທຽບເທົ່າໄດ້ກັບໂທດໃນການກະທຳຄວາມຜິດທາງອາຍາ
ອື່ນໆເຊັ່ນການຂົ່ມຂືນສຳເລົາເປັນຕົ້ນ. ລັດຖະບານລາຍງານວ່າຕົນໄດ້ເລີ້ມຮ່າງຂອບກ່ຽວ
ກັບຮ່າງກົດໝາຍ ຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ຮອບດ້ານ ຢ່າງເປັນການສະເພາະ ແຕ່ບັນດາອົງ
ການຈັດຕັ້ງທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມຊ່ຽວຊານໃນວຽກງານຕ້ານການຄ້າມະນຸດໄດ້ສະແດງຄວາມ ເປັນຫ່ວງ ທີ່ລັດຖະບານບໍ່ໄດ້ຮວມເອົາພວກເຂົາເຈົ້າເຂົ້າຮ່ວມໃນຂັ້ນຕອນດັ່ງກ່າວ.
ລັດເວົ້າວ່າ ລັດຖະບານໄດ້ດຳເນີນຄະດີ ແລະລົງໂທດພວກມີຄວາມຜິດ ໃນລະດັບພໍປານ
ກາງ. ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ຫ້າມ ທຸກຮູບແບບຂອງການຄ້າມະນຸດ ດ້ວຍການດັດແປງແກ້
ໄຂມາດຕາ 134 ຂອງກົດໝາຍອາຍາສະບັບປີ 2006 ຊຶ່ງໄດ້ລະບຸໂທດຈຳຄຸກຕັ້ງແຕ່ 5 ປີ
ເຖິງຕະຫຼອດຊີວິດ ການປັບໃໝທຽບເທົ່າກັບ 1,250 ໂດລາຫາ 12,500 ໂດລາແລະການ ຢຶດຊັບສິນ ຊຶ່ງຖືວ່າໜັກພໍ ແລະທຽບເທົ່າໄດ້ກັບໂທດໃນການກະທຳຄວາມຜິດທາງອາຍາ
ອື່ນໆເຊັ່ນການຂົ່ມຂືນສຳເລົາເປັນຕົ້ນ. ລັດຖະບານລາຍງານວ່າຕົນໄດ້ເລີ້ມຮ່າງຂອບກ່ຽວ
ກັບຮ່າງກົດໝາຍ ຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ຮອບດ້ານ ຢ່າງເປັນການສະເພາະ ແຕ່ບັນດາອົງ
ການຈັດຕັ້ງທີ່ມີຄວາມຮູ້ຄວາມຊ່ຽວຊານໃນວຽກງານຕ້ານການຄ້າມະນຸດໄດ້ສະແດງຄວາມ ເປັນຫ່ວງ ທີ່ລັດຖະບານບໍ່ໄດ້ຮວມເອົາພວກເຂົາເຈົ້າເຂົ້າຮ່ວມໃນຂັ້ນຕອນດັ່ງກ່າວ.
ໃນໄລຍະຂອງການລາຍງານນີ້ ເຈົ້າໜ້າທີ່ແຈ້ງວ່າ ໄດ້ມີການສືບສວນ 56 ຄະດີທີ່ສົງໄສວ່າ ພົວພັນກັບການຄ້າມະນຸດ ແລະໄດ້ຍື່ນ 24 ຄະດີ ໃນນັ້ນ ເພື່ອຟ້ອງຮ້ອງ ໃຫ້ມີການຕັດສິນ ລົງໂທດ. ມີລາຍງານວ່າການດຳເນີນຄະດີຂອງສານໄດ້ຍັງຜົນໃຫ້ມີການຕັດສິນຄວາມຜິດ
ຕໍ່ 35 ຄົນ ຊຶ່ງເປັນຈຳນວນທີ່ເພີ້ມຂຶ້ນ ຈາກ 18 ຄົນ ໃນປີກ່ອນ. ລາຍງານຂອງສື່ມວນຊົນ ແລະຂໍ້ມູນຂອງອົງການຈັດຕັ້ງນາໆຊາດສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ມີຢ່າງໜ້ອຍ 5 ຄະດີທີ່ພົວພັນ ກັບຄົນລາວທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດຢູ່ໄທແລະພວກທີ່ກະທໍາຜິດໄດ້ຖືກໂທດຈໍາຄຸກ 15 ປີ ຫຼືຫລາຍກວ່ານັ້ນ.
ຕໍ່ 35 ຄົນ ຊຶ່ງເປັນຈຳນວນທີ່ເພີ້ມຂຶ້ນ ຈາກ 18 ຄົນ ໃນປີກ່ອນ. ລາຍງານຂອງສື່ມວນຊົນ ແລະຂໍ້ມູນຂອງອົງການຈັດຕັ້ງນາໆຊາດສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ມີຢ່າງໜ້ອຍ 5 ຄະດີທີ່ພົວພັນ ກັບຄົນລາວທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດຢູ່ໄທແລະພວກທີ່ກະທໍາຜິດໄດ້ຖືກໂທດຈໍາຄຸກ 15 ປີ ຫຼືຫລາຍກວ່ານັ້ນ.
ລາຍງານເວົ້າອີກວ່າ ການດຳເນີນຄະດີຂອງສານ ຂາດຄວາມໂປ່ງໃສ ບໍ່ມີການຈົດບັນທຶກ ທີ່ລະອຽດຢ່າງພຽງພໍແລະຂະແໜງຕຸລາການຂອງລາວແມ່ນຍັງອ່ອນແອບໍ່ມີປະສິດທິພາບ. ລັດຖະບານໄດ້ເປັນຜູ້ນຳພາ ການຝຶກອົບຮົມຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ທີ່ສະໜັບສະໜຸນໂດຍ ຜູ້ໃຫ້ທຶນ ໃຫ້ແກ່ເຈົ້າໜ້າທີ່ທ້ອງຖິ່ນ ຢ່າງໜ້ອຍ 224 ຄົນ. ລັດຖະບານລາຍງານວ່າ ໄດ້ທຳ ການສືບສວນຮ່ວມກັບລັດຖະບານມາເລເຊຍ ຈີນ ແລະໄທ. ຍິ່ງໄປກວ່ານັ້ນ ການທີ່ປະຊາ ຊົນຍັງສືບຕໍ່ມີຄວາມລັງເລໃຈ ໃນການທີ່ຈະເຮັດວຽກຮ່ວມກັນກັບຕຳຫຼວດ ແລະການກາງ ຕໍ່ໃສ່ ການໄກ່ເກ່ຍນອກສານ ໄດ້ເປັນອຸບປະສັກຂັດຂວາງ ຕໍ່ຄວາມສາມາດ ໃນການສືບ
ສວນຂອງລັດຖະບານກ່ຽວກັບຄະດີຄ້າມະນຸດທັງພາຍໃນຫຼືຂ້າມຊາດຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ.
ສວນຂອງລັດຖະບານກ່ຽວກັບຄະດີຄ້າມະນຸດທັງພາຍໃນຫຼືຂ້າມຊາດຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ.
ການສໍ້ລາດບັງຫຼວງຍັງຄົງເປັນບັນຫາຊ້ຳເຮື້ອຢູ່ໃນລາວ. ບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງຕໍ່ຕ້ານການ
ຄ້າມະນຸດ ລາຍງານວ່າ ເຈົ້າໜ້າທີ່ທ້ອງຖິ່ນຈຳນວນນຶ່ງ ໄດ້ຮັບສິນບົນ ເພື່ອອຳນວຍຄວາມ
ສະດວກໃນການເຂົ້າອອກເມືອງ ຫລືການຂົນສົ່ງພວກເດັກຍິງໄປປະເທດໄທ. ລັດຖະບານ
ບໍ່ໄດ້ລາຍງານໃຫ້ຊາບວ່າ ໄດ້ມີການສືບສວນ ດຳເນີນຄະດີຫຼືວ່າຕັດສິນລົງໂທດພວກເຈົ້າ
ໜ້າທີ່ຄົນໃດ ໃນຂໍ້ຫາສົມຮູ້ຮ່ວມຄິດ ກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດຫຼືກິດຈະກຳຕ່າງໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ
ກັບການຄ້າມະນຸດ ໃນລະຫວ່າງປີທີ່ມີການລາຍງານນີ້.
ຄ້າມະນຸດ ລາຍງານວ່າ ເຈົ້າໜ້າທີ່ທ້ອງຖິ່ນຈຳນວນນຶ່ງ ໄດ້ຮັບສິນບົນ ເພື່ອອຳນວຍຄວາມ
ສະດວກໃນການເຂົ້າອອກເມືອງ ຫລືການຂົນສົ່ງພວກເດັກຍິງໄປປະເທດໄທ. ລັດຖະບານ
ບໍ່ໄດ້ລາຍງານໃຫ້ຊາບວ່າ ໄດ້ມີການສືບສວນ ດຳເນີນຄະດີຫຼືວ່າຕັດສິນລົງໂທດພວກເຈົ້າ
ໜ້າທີ່ຄົນໃດ ໃນຂໍ້ຫາສົມຮູ້ຮ່ວມຄິດ ກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດຫຼືກິດຈະກຳຕ່າງໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ
ກັບການຄ້າມະນຸດ ໃນລະຫວ່າງປີທີ່ມີການລາຍງານນີ້.
ການປົກປ້ອງຄຸ້ມຄອງ
ໃນພາກສ່ວນ ທີ່ເວົ້າເຖິງ ການໃຫ້ຄວາມປົກປ້ອງຄຸ້ມຄອງນັ້ນ
ລາຍງານຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດສະຫະລັດກ່າວວ່າ ໃນ
ຂະນະທີ່ລັດຖະບານລາວສືບຕໍ່ໃຫ້ຄວາມຊ່ອຍເຫລືອພໍປະມານ
ແກ່ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດທີ່ຖືກສົ່ງກັບຄືນໄປລາວ
ໂດຍລັດຖະບານໄທ ແຕ່ລັດຖະບານລາວ ກໍບໍ່ສາມາດລະບຸໂຕ
ໄດ້ຢ່າງໝັ້ນໃຈ ພວກທີ່ຕົກເປັນຫຍື່ອຢູ່ພາຍໃນປະເທດເອງ ຫລື
ໃນໝູ່ພວກເຄາະຮ້າຍ ທີ່ຖືກສົ່ງກັບມາ ແຕ່ປະເທດອື່ນໆ ແລະ
ການດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມເພື່ອປົກປ້ອງຜູ້ເຄາະຮ້າຍນັ້ນ ໂດຍລວມແລ້ວ ແມ່ນຍັງບໍ່
ເປັນທີ່ພຽງພໍເທື່ອ. ແລະໃນລະຫວ່າງປີ ທີ່ມີການລາຍງານ ມີພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການ
ຄ້າມະນຸດ ທີ່ຖືກລະບຸໂຕ ໂດຍເຈົ້າໜ້າທີ່ໄທ 103 ຄົນ ໄດ້ຖືກສົ່ງກັບຄືນໄປລາວ ພາຍໃຕ້
ລະບົບຈັດສົ່ງພວກເຄາະຮ້າຍກັບຄືນປະເທດ ຢ່າງເປັນທາງການ ລະຫວ່າງປະເທດທັງ
ສອງ. ພວກເຂົາເຈົ້າເຫຼົ່ານີ້ເປັນພຽງຜູ້ເຄາະຮ້າຍທີ່ຖືກຮັບຮູ້ຢ່າງເປັນທາງການໂດຍລັດ
ຖະບານລາວ. ສະຖິຕິທາງການຂອງລັດຖະບານບໍ່ໄດ້ຮວມເອົາພວກເຄາະຮ້າຍທີ່ຖືກລະ
ບຸໂຕໂດຍວິທີອື່ນ ເຖິງແມ່ນວ່າອົງການຈັດຕັ້ງທີ່ບໍ່ຂຶ້ນກັບລັດຖະບານອົງການນຶ່ງລາຍງານ
ວ່າ ໄດ້ສະໜອງການບໍລິການ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ເຄາະຮ້າຍອື່ນໆອີກ 43 ຄົນ.
ລາຍງານຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດສະຫະລັດກ່າວວ່າ ໃນ
ຂະນະທີ່ລັດຖະບານລາວສືບຕໍ່ໃຫ້ຄວາມຊ່ອຍເຫລືອພໍປະມານ
ແກ່ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດທີ່ຖືກສົ່ງກັບຄືນໄປລາວ
ໂດຍລັດຖະບານໄທ ແຕ່ລັດຖະບານລາວ ກໍບໍ່ສາມາດລະບຸໂຕ
ໄດ້ຢ່າງໝັ້ນໃຈ ພວກທີ່ຕົກເປັນຫຍື່ອຢູ່ພາຍໃນປະເທດເອງ ຫລື
ໃນໝູ່ພວກເຄາະຮ້າຍ ທີ່ຖືກສົ່ງກັບມາ ແຕ່ປະເທດອື່ນໆ ແລະ
ການດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມເພື່ອປົກປ້ອງຜູ້ເຄາະຮ້າຍນັ້ນ ໂດຍລວມແລ້ວ ແມ່ນຍັງບໍ່
ເປັນທີ່ພຽງພໍເທື່ອ. ແລະໃນລະຫວ່າງປີ ທີ່ມີການລາຍງານ ມີພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການ
ຄ້າມະນຸດ ທີ່ຖືກລະບຸໂຕ ໂດຍເຈົ້າໜ້າທີ່ໄທ 103 ຄົນ ໄດ້ຖືກສົ່ງກັບຄືນໄປລາວ ພາຍໃຕ້
ລະບົບຈັດສົ່ງພວກເຄາະຮ້າຍກັບຄືນປະເທດ ຢ່າງເປັນທາງການ ລະຫວ່າງປະເທດທັງ
ສອງ. ພວກເຂົາເຈົ້າເຫຼົ່ານີ້ເປັນພຽງຜູ້ເຄາະຮ້າຍທີ່ຖືກຮັບຮູ້ຢ່າງເປັນທາງການໂດຍລັດ
ຖະບານລາວ. ສະຖິຕິທາງການຂອງລັດຖະບານບໍ່ໄດ້ຮວມເອົາພວກເຄາະຮ້າຍທີ່ຖືກລະ
ບຸໂຕໂດຍວິທີອື່ນ ເຖິງແມ່ນວ່າອົງການຈັດຕັ້ງທີ່ບໍ່ຂຶ້ນກັບລັດຖະບານອົງການນຶ່ງລາຍງານ
ວ່າ ໄດ້ສະໜອງການບໍລິການ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ເຄາະຮ້າຍອື່ນໆອີກ 43 ຄົນ.
ລາຍງານຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດສະຫະລັດ ເວົ້າວ່າ ລັດຖະບານລາວ ຍັງສືບຕໍ່ເພິ່ງພາອາໄສການຊ່ວຍເຫລືອເກືອບວ່າທັງໝົດ ຈາກບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງທີ່ບໍ່ຂຶ້ນກັບລັດຖະ ບານ ຫລື NGO ແລະອົງການຈັດຕັ້ງນາໆຊາດ ເພື່ອໃຫ້ການບໍລິການຫລືສະໜອງທຶນແກ່ ພວກທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອ. ແຕ່ແນວໃດກໍຕາມ ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ຮ່ວມມື ກັບອົງການຈັດຕັ້ງ NGO ອົງການນຶ່ງ ເພື່ອບໍລິຫານສູນພັກເຊົາຊົ່ວຄາວ ທີ່ນະຄອນວຽງຈັນ. ລຸນຫລັງຖືກສົ່ງ
ກັບຄືນມາຈາກໄທແລ້ວ ຜູ້ເຄາະຮ້າຍກໍໄປພັກເຊົາຢູ່ສູນດັ່ງກ່າວ ເປັນເວລາປະມານນຶ່ງອາ
ທິດ ຂະນະທີ່ມີການປະເມີນ ກ່ຽວກັບການຈັດແຈງຊ່ວຍເຫລືອໃນໄລຍະຍາວໂດຍເຈົ້າໜ້າ
ທີ່ ຫລືບໍ່ກໍຖືກສົ່ງໂດຍກົງ ໄປໃຫ້ສູນຮັບຮອງ ຫລືໜ່ວຍງານ ໃຫ້ການດູແລ ທາງການແພດ ໜ່ວຍງານໃຫ້ຄຳປຶກສາ ແລະສູນຝຶກອາຊີບອື່ນໆ. ຜູ້ມີສ່ວນຮ່ວມທັງພາກລັດແລະເອກກະ
ຊົນລາຍງານວ່າ ໂຄງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂດຍອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນອົງການນຶ່ງ ເພື່ອປັບ
ປຸງການປະສານງານລະຫວ່າງສູນຮັບຮອງຂອງລັດແລະເອກກະຊົນໄດ້ເສີມສ້າງປະສິດທິ
ພາບຂອງຕາໜ່າງນຳສົ່ງໃນລະຫວ່າງປີທີ່ມີການລາຍງານ. ສະຫະພັນແມ່ຍິງລາວຊຶ່ງເປັນ
ອົງການຈັດຕັ້ງເຄິ່ງລັດຖະບານ ໄດ້ບໍລິຫານ ສູນຮັບຮອງແຫ່ງນຶ່ງ ທີ່ເບິ່ງແຍງ ຜູ້ເຄາະຮ້າຍ
ແມ່ຍິງ 20 ຄົນ ແລະຜູ້ຊາຍ 12 ຄົນ ຊຶ່ງສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວ ໄດ້ຖືກສົ່ງ ກັບຄືນບ້ານເກີດ ຂອງ
ພວກເຂົາເຈົ້າ ໃນເວລາຕໍ່ມາ ຫລັງຈາກໄດ້ພັກເຊົາຢູ່ທີ່ນັ້ນ ເປັນເວລາສັ້ນໆ.
ກັບຄືນມາຈາກໄທແລ້ວ ຜູ້ເຄາະຮ້າຍກໍໄປພັກເຊົາຢູ່ສູນດັ່ງກ່າວ ເປັນເວລາປະມານນຶ່ງອາ
ທິດ ຂະນະທີ່ມີການປະເມີນ ກ່ຽວກັບການຈັດແຈງຊ່ວຍເຫລືອໃນໄລຍະຍາວໂດຍເຈົ້າໜ້າ
ທີ່ ຫລືບໍ່ກໍຖືກສົ່ງໂດຍກົງ ໄປໃຫ້ສູນຮັບຮອງ ຫລືໜ່ວຍງານ ໃຫ້ການດູແລ ທາງການແພດ ໜ່ວຍງານໃຫ້ຄຳປຶກສາ ແລະສູນຝຶກອາຊີບອື່ນໆ. ຜູ້ມີສ່ວນຮ່ວມທັງພາກລັດແລະເອກກະ
ຊົນລາຍງານວ່າ ໂຄງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂດຍອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນອົງການນຶ່ງ ເພື່ອປັບ
ປຸງການປະສານງານລະຫວ່າງສູນຮັບຮອງຂອງລັດແລະເອກກະຊົນໄດ້ເສີມສ້າງປະສິດທິ
ພາບຂອງຕາໜ່າງນຳສົ່ງໃນລະຫວ່າງປີທີ່ມີການລາຍງານ. ສະຫະພັນແມ່ຍິງລາວຊຶ່ງເປັນ
ອົງການຈັດຕັ້ງເຄິ່ງລັດຖະບານ ໄດ້ບໍລິຫານ ສູນຮັບຮອງແຫ່ງນຶ່ງ ທີ່ເບິ່ງແຍງ ຜູ້ເຄາະຮ້າຍ
ແມ່ຍິງ 20 ຄົນ ແລະຜູ້ຊາຍ 12 ຄົນ ຊຶ່ງສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວ ໄດ້ຖືກສົ່ງ ກັບຄືນບ້ານເກີດ ຂອງ
ພວກເຂົາເຈົ້າ ໃນເວລາຕໍ່ມາ ຫລັງຈາກໄດ້ພັກເຊົາຢູ່ທີ່ນັ້ນ ເປັນເວລາສັ້ນໆ.
ການປ້ອງກັນ
ໃນດ້ານການປ້ອງກັນນັ້ນລາຍງານຂອງກະຊວງການຕ່າງປະເທດສະຫະລັດກ່າວວ່າດ້ວຍ ຄວາມຊ່ອຍເຫຼືອ ຈາກອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ແລະອົງການ NGO ລັດຖະບານລາວໄດ້ສືບ
ຕໍ່ດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມໃນລະດັບປານກາງເພື່ອປ້ອງກັນການຄ້າມະນຸດ. ການຈັດຕັ້ງ
ປະຕິບັດແຜນງານແຫ່ງຊາດຂອງລັດຖະບານໄດ້ເລີ້ມຂຶ້ນໃນລະຫວ່າງປີລາຍງານແຕ່ແມ່ນ
ພວກອົງການສາກົນເປັນຜູ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານດັ່ງກ່າວເປັນສ່ວນໃຫຍ່. ແລະແຜນງານ
ປີ 2013 ໄດ້ຖືກເລື່ອນອອກໄປ ແລະກາຍເປັນສ່ວນນຶ່ງຂອງແຜນການປີ 2014. ໃນເດືອນ
ທັນວາ ປີ 2013 ລັດຖະບານລາວ ແລະບັນດາອົງການຄູ່ຮ່ວມງານ ໄດ້ທຳການປຸກລະດົມເພື່ອສ້າງຄວາມຕື່ນຕົວເປັນເວລາ 10 ມື້ ຢູ່ໃນ 3 ແຂວງທີ່ຮວມທັງການປະຖະກະຖາ ການ
ປຸກລະດົມຂອງສື່ມວນຊົນແລະການຍ່າງເພື່ອສຸຂະພາບຊຶ່ງມີ 700 ກວ່າຄົນເຂົ້າຮ່ວມ. ບັນດາໜັງສືພິມ ທີ່ລັດຖະບານຄວບຄຸມ ໄດ້ພິມເຜີຍແຜ່ບົດຂຽນ ກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດ ໃນປີ 2013 ໂດຍກວມເອົາເລື່ອງຕ່າງໆເຊັ່ນການຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານທີ່ປອດໄພແລະການເຝິກອົບ
ຮົມກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດ. ກະຊວງການຕ່າງປະເທດໄດ້ແຈກຢາຍເອກກະສານ ກ່ຽວກັບການຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານທີ່ປອດໄພ ແລະການສ່ຽງຕໍ່ການຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດຕໍ່ປະ
ຊາຊົນທີ່ໄປຍື່ນຄຳຮ້ອງ ຂໍເຮັດໜັງສືຜ່ານແດນ. ລັດຖະບານຍັງສືບຕໍ່ເປັນຜູ້ນຳພາ ຫຼືຮ່ວມ
ນຳພາໃນການເຝິກອົບຮົມເຈົ້າໜ້າທີ່ໂດຍໄດ້ຮັບທຶນຈາກອົງການສັງຄົມພົນລະເຮືອນແລະ
ໄດ້ອົບຮົມເຈົ້າໜ້າທີ່ ຢ່າງໜ້ອຍ 445 ຄົນ ໃນຫົວຂໍ້ຕ່າງໆ ເຊັ່ນ ການປົກປ້ອງຜູ້ເຄາະຮ້າຍ ແລະການຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານທີ່ປອດໄພ. ໃນລະຫວ່າງປີທີ່ຜ່ານມາລັດຖະບານໄດ້ສົ່ງກັບຄືນ
ໄປເກົາຫຼີເໜືອ ຊາວໜຸ່ມ 9 ຄົນ ທີ່ຫຼົບໜີມາ ເພື່ອຈະໄປຂໍລີ້ໄພ ຢູ່ເກົາຫຼີໃຕ້ນັ້ນ ແລະໄດ້ປະກາດຢ່າງເປັນການເປີດເຜີຍວ່າການກະທຳດັ່ງກ່າວເປັນການຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ. ລາຍ ງານຂອງສະຫະລັດເວົ້າວ່າ ການທີ່ີລັດຖະບານລາວບໍ່ພະຍາຍາມປົກປ້ອງພວກເດັກນ້ອຍແລະຊາວໜຸ່ມຈຸດັ່ງກ່າວ ມັນເຮັດໃຫ້ພວກເຂົາເຈົ້າມີຄວາມຫຼໍ່ແຫຼມເພີ້ມຂຶ້ນຕໍ່ການຕົກເປັນ
ເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດ ໂດຍລັດຖະບານເກົາຫລີເໜືອ ຊຶ່ງເປັນທີ່ຮູ້ກັນດີວ່າ ໄດ້ຈຳຄຸກ
ພວກໂຕນໜີທີ່ຖືກສົ່ງກັບແລະທຳການທາລຸນພວກເຂົາໃນຮູບແບບຕ່າງໆ ຮວມທັງບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ. ຍິ່ງໄປກວ່ານັ້ນ ການກະທຳເຫຼົ່ານີ້ຍັງສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ລັດຖະບານຕັ້ງໃຈ
ທີ່ຈະສວຍໃຊ້ ເລື່ອງການຄ້າມະນຸດ ເພື່ອເຫດຜົນທາງດ້ານການເມືອງ ແລະໄດ້ກໍ່ໃຫ້ເກີດ
ມີຄວາມສົງໄສວ່າ ເຈົ້າໜ້າທີ່ລັດຖະບານລາວ ມີຄວາມເຂົ້າໃຈດີຫຼືບໍ່ ໃນເລື່ອງການຄ້າມະ
ນຸດນັ້ນ.
ຕໍ່ດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມໃນລະດັບປານກາງເພື່ອປ້ອງກັນການຄ້າມະນຸດ. ການຈັດຕັ້ງ
ປະຕິບັດແຜນງານແຫ່ງຊາດຂອງລັດຖະບານໄດ້ເລີ້ມຂຶ້ນໃນລະຫວ່າງປີລາຍງານແຕ່ແມ່ນ
ພວກອົງການສາກົນເປັນຜູ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານດັ່ງກ່າວເປັນສ່ວນໃຫຍ່. ແລະແຜນງານ
ປີ 2013 ໄດ້ຖືກເລື່ອນອອກໄປ ແລະກາຍເປັນສ່ວນນຶ່ງຂອງແຜນການປີ 2014. ໃນເດືອນ
ທັນວາ ປີ 2013 ລັດຖະບານລາວ ແລະບັນດາອົງການຄູ່ຮ່ວມງານ ໄດ້ທຳການປຸກລະດົມເພື່ອສ້າງຄວາມຕື່ນຕົວເປັນເວລາ 10 ມື້ ຢູ່ໃນ 3 ແຂວງທີ່ຮວມທັງການປະຖະກະຖາ ການ
ປຸກລະດົມຂອງສື່ມວນຊົນແລະການຍ່າງເພື່ອສຸຂະພາບຊຶ່ງມີ 700 ກວ່າຄົນເຂົ້າຮ່ວມ. ບັນດາໜັງສືພິມ ທີ່ລັດຖະບານຄວບຄຸມ ໄດ້ພິມເຜີຍແຜ່ບົດຂຽນ ກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດ ໃນປີ 2013 ໂດຍກວມເອົາເລື່ອງຕ່າງໆເຊັ່ນການຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານທີ່ປອດໄພແລະການເຝິກອົບ
ຮົມກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດ. ກະຊວງການຕ່າງປະເທດໄດ້ແຈກຢາຍເອກກະສານ ກ່ຽວກັບການຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານທີ່ປອດໄພ ແລະການສ່ຽງຕໍ່ການຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດຕໍ່ປະ
ຊາຊົນທີ່ໄປຍື່ນຄຳຮ້ອງ ຂໍເຮັດໜັງສືຜ່ານແດນ. ລັດຖະບານຍັງສືບຕໍ່ເປັນຜູ້ນຳພາ ຫຼືຮ່ວມ
ນຳພາໃນການເຝິກອົບຮົມເຈົ້າໜ້າທີ່ໂດຍໄດ້ຮັບທຶນຈາກອົງການສັງຄົມພົນລະເຮືອນແລະ
ໄດ້ອົບຮົມເຈົ້າໜ້າທີ່ ຢ່າງໜ້ອຍ 445 ຄົນ ໃນຫົວຂໍ້ຕ່າງໆ ເຊັ່ນ ການປົກປ້ອງຜູ້ເຄາະຮ້າຍ ແລະການຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານທີ່ປອດໄພ. ໃນລະຫວ່າງປີທີ່ຜ່ານມາລັດຖະບານໄດ້ສົ່ງກັບຄືນ
ໄປເກົາຫຼີເໜືອ ຊາວໜຸ່ມ 9 ຄົນ ທີ່ຫຼົບໜີມາ ເພື່ອຈະໄປຂໍລີ້ໄພ ຢູ່ເກົາຫຼີໃຕ້ນັ້ນ ແລະໄດ້ປະກາດຢ່າງເປັນການເປີດເຜີຍວ່າການກະທຳດັ່ງກ່າວເປັນການຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ. ລາຍ ງານຂອງສະຫະລັດເວົ້າວ່າ ການທີ່ີລັດຖະບານລາວບໍ່ພະຍາຍາມປົກປ້ອງພວກເດັກນ້ອຍແລະຊາວໜຸ່ມຈຸດັ່ງກ່າວ ມັນເຮັດໃຫ້ພວກເຂົາເຈົ້າມີຄວາມຫຼໍ່ແຫຼມເພີ້ມຂຶ້ນຕໍ່ການຕົກເປັນ
ເຫຍື່ອຂອງການຄ້າມະນຸດ ໂດຍລັດຖະບານເກົາຫລີເໜືອ ຊຶ່ງເປັນທີ່ຮູ້ກັນດີວ່າ ໄດ້ຈຳຄຸກ
ພວກໂຕນໜີທີ່ຖືກສົ່ງກັບແລະທຳການທາລຸນພວກເຂົາໃນຮູບແບບຕ່າງໆ ຮວມທັງບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ. ຍິ່ງໄປກວ່ານັ້ນ ການກະທຳເຫຼົ່ານີ້ຍັງສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ລັດຖະບານຕັ້ງໃຈ
ທີ່ຈະສວຍໃຊ້ ເລື່ອງການຄ້າມະນຸດ ເພື່ອເຫດຜົນທາງດ້ານການເມືອງ ແລະໄດ້ກໍ່ໃຫ້ເກີດ
ມີຄວາມສົງໄສວ່າ ເຈົ້າໜ້າທີ່ລັດຖະບານລາວ ມີຄວາມເຂົ້າໃຈດີຫຼືບໍ່ ໃນເລື່ອງການຄ້າມະ
ນຸດນັ້ນ.
ຄຳແນະນຳຂອງສະຫະລັດ
ເພື່ອຍົກລະດັບພາກປະຕິບັດ ໃນການຕ້ານການຄ້າມະນຸດໃຫ້ດີຂຶ້ນນັ້ນ ກະຊວງການຕ່າງ
ປະເທດສະຫະລັດໄດ້ແນະນຳ ຕໍ່ລັດຖະບານລາວດັ່ງນີ້:
ປະເທດສະຫະລັດໄດ້ແນະນຳ ຕໍ່ລັດຖະບານລາວດັ່ງນີ້:
- ໃຫ້ຮວມເອົາບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງ ທີ່ມີຄວາມຊ່ຽວຊານ ໃນການຮ່າງກົດໝາຍ
ຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ເຂົ້າໃນທຸກຂັ້ນຕອນຂອງການຮ່າງກົດໝາຍໃໝ່.
ຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ເຂົ້າໃນທຸກຂັ້ນຕອນຂອງການຮ່າງກົດໝາຍໃໝ່.
- ໃຫ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຂັ້ນຕອນ ການລະບຸໂຕຜູ້ເຄາະຮ້າຍ ຢ່າງເປັນທາງການແລະ
ເຝິກອົບຮົມຕຳຫຼວດແລະເຈົ້າໜ້າທີ່ຊາຍແດນໃຫ້ສາມາດລະບຸໂຕຜູ້ເຄາະຮ້າຍ
ຈາກການຄ້າມະນຸດໄດ້ຢ່າງເປັນລະບົບ ແລະສົ່ງເຂົາເຈົ້າໄປຮັບການຊ່ອຍເຫຼືອ
ໂດຍສະເພາະພວກແຮງງານທີ່ຖືກສົ່ງກັບຄືນຈາກ ປະເທດໄທ ແລະຜູ້ເຄາະຮ້າຍ
ພາຍໃນປະເທດ.
ເຝິກອົບຮົມຕຳຫຼວດແລະເຈົ້າໜ້າທີ່ຊາຍແດນໃຫ້ສາມາດລະບຸໂຕຜູ້ເຄາະຮ້າຍ
ຈາກການຄ້າມະນຸດໄດ້ຢ່າງເປັນລະບົບ ແລະສົ່ງເຂົາເຈົ້າໄປຮັບການຊ່ອຍເຫຼືອ
ໂດຍສະເພາະພວກແຮງງານທີ່ຖືກສົ່ງກັບຄືນຈາກ ປະເທດໄທ ແລະຜູ້ເຄາະຮ້າຍ
ພາຍໃນປະເທດ.
- ດ້ວຍການຊ່ອຍເຫຼືອຂອງຄູ່ຮ່ວມງານນາໆຊາດໃຫ້ພັດທະນາຖານຂໍ້ມູນເພື່ອ
ເກັບກຳລາຍລະອຽດກ່ຽວກັບກິດຈະກຳ ຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ຂອງລັດຖະບານ
ແລະແບ່ງປັນຂໍ້ມູນດັ່ງກ່າວ ກັບກຸ່ມຮ່ວມງານຕ່າງໆ.
ເກັບກຳລາຍລະອຽດກ່ຽວກັບກິດຈະກຳ ຕໍ່ຕ້ານການຄ້າມະນຸດ ຂອງລັດຖະບານ
ແລະແບ່ງປັນຂໍ້ມູນດັ່ງກ່າວ ກັບກຸ່ມຮ່ວມງານຕ່າງໆ.
- ໃຫ້ເພີ້ມ ການດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມ ເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາການຄ້າມະນຸດພາຍໃນປະເທດຮວມທັງພວກເດັກນ້ອຍ ທີ່ຖືກບັງຄັບໃຫ້ຄ້າປະເວນີ ຕະຫຼອດທັງພວກ
ຊາວໜຸ່ມແລະເດັກນ້ອຍ ທີ່ຖືກບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ ຢູ່ໃນພາກສ່ວນການຄ້າກະສິກຳ
ໂດຍລະບຸໂຕ ແລະໃຫ້ການຊ່ອຍເຫຼືອແກ່ຄົນລາວ ທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດ
ຢູ່ພາຍໃນປະເທດ ແລະລົງໂທດຕໍ່ພວກກະທຳ ຄວາມຜິດເຫຼົ່ານີ້.
ຊາວໜຸ່ມແລະເດັກນ້ອຍ ທີ່ຖືກບັງຄັບໃຊ້ແຮງງານ ຢູ່ໃນພາກສ່ວນການຄ້າກະສິກຳ
ໂດຍລະບຸໂຕ ແລະໃຫ້ການຊ່ອຍເຫຼືອແກ່ຄົນລາວ ທີ່ຕົກເປັນເຫຍື່ອການຄ້າມະນຸດ
ຢູ່ພາຍໃນປະເທດ ແລະລົງໂທດຕໍ່ພວກກະທຳ ຄວາມຜິດເຫຼົ່ານີ້.
- ໃຫ້ການອະນຸມັດ ບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ກັບບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງ ທີ່ບໍ່ຂຶ້ນກັບລັດຖະບານແລະອົງການຈັດຕັ້ງນາໆຊາດ ໄວຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ ເພື່ອອຳນວຍໃຫ້ພວກ
ເຂົາເຈົ້າໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກິດຈະກຳຕ່າງໆ ໃນການຊ່ອຍເຫຼືອຜູ້ເຄາະຮ້າຍ.
ເຂົາເຈົ້າໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກິດຈະກຳຕ່າງໆ ໃນການຊ່ອຍເຫຼືອຜູ້ເຄາະຮ້າຍ.
-ໃຫ້ເພີ້ມການໃຊ້ຈ່າຍ ໂດຍລວມຂອງລັດຖະບານ ໃນການໃຫ້ການບໍລິການແກ່ຜູ້
ເຄາະຮ້າຍແລະການປຸກລະດົມສ້າງຄວາມຕື່ນໂຕ ເພື່ອເຕືອນເຖິງໄພອັນຕະລາຍ
ຂອງການຄ້າມະນຸດ.
ເຄາະຮ້າຍແລະການປຸກລະດົມສ້າງຄວາມຕື່ນໂຕ ເພື່ອເຕືອນເຖິງໄພອັນຕະລາຍ
ຂອງການຄ້າມະນຸດ.
- ດ້ວຍການຮ່ວມງານ ກັບອົງການຈັດຕັ້ງທ້ອງຖິ່ນ ແລະອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ໃຫ້ເພີ້ມຊັບພະຍາກອນ ແລະການຝຶກອົບຮົມໃນດ້ານວິຊາຊີບ ເພື່ອໃຫ້ການຊ່ອຍເຫຼືອ
ແກ່ພວກເຄາະຮ້າຍ ຮວມທັງພວກເຄາະຮ້າຍຜູ້ຊາຍໃນການກັບເຂົ້າສູ່ສັງຄົມ ຫຼັງ
ຈາກໄດ້ຖືກສົ່ງຄືນໄປຍັງ ບ້ານເກີດຂອງພວກເຂົາເຈົ້າແລ້ວ.
ແກ່ພວກເຄາະຮ້າຍ ຮວມທັງພວກເຄາະຮ້າຍຜູ້ຊາຍໃນການກັບເຂົ້າສູ່ສັງຄົມ ຫຼັງ
ຈາກໄດ້ຖືກສົ່ງຄືນໄປຍັງ ບ້ານເກີດຂອງພວກເຂົາເຈົ້າແລ້ວ.
- ໃຫ້ສືບຕໍ່ຫຼຸດຜ່ອນ ຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການທາງເພດ ຂອງການທ່ອງທ່ຽວໂດຍ
ປຸກລະດົມໃຫ້ຕື່ນໂຕກ່ຽວກັບເລື່ອງນີ້ ແລະປະຕິບັດການລົງໂທດດ້ານອາຍາ.
ປຸກລະດົມໃຫ້ຕື່ນໂຕກ່ຽວກັບເລື່ອງນີ້ ແລະປະຕິບັດການລົງໂທດດ້ານອາຍາ.
- ໃຫ້ເພີ້ມການດຳເນີນຄວາມພະຍາຍາມ ເພື່ອປາບປາມພວກເຈົ້າໜ້າທີ່ ທີ່ສົມຮູ້
ຮ່ວມຄິດ ໂດຍສະເພາະໃນລະດັບທ້ອງຖິ່ນ ຮວມທັງໃຫ້ລົງໂທດດ້ານອາຍາຕໍ່ພວກ
ເຈົ້າໜ້າທີ່ ທີ່ພົວພັນນຳການກະທຳຄວາມຜິດ ກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດ.
ຮ່ວມຄິດ ໂດຍສະເພາະໃນລະດັບທ້ອງຖິ່ນ ຮວມທັງໃຫ້ລົງໂທດດ້ານອາຍາຕໍ່ພວກ
ເຈົ້າໜ້າທີ່ ທີ່ພົວພັນນຳການກະທຳຄວາມຜິດ ກ່ຽວກັບການຄ້າມະນຸດ.
0 ความคิดเห็น :
Post a Comment
ກະລຸນາສະແດງຄວາມຄິດເຫັນຢ່າງກົງໄປກົງມາ